piątek, 19 stycznia 2024

Melasa karobowa domowa

 Melasa karobowa domowa. Jak zrobić ?


fot.krystyna Melita - melasa karobowa

Wpadłam na pomysł zrobienia melasy karobowej przypadkiem, bo zamówiłam karob w proszku i przysłano mi  karob z grudkami, bardzo przesuszony. przeszkadzało to w dodawaniu go do innych potraw.
Przesiałam karob z grudkami, zalałam wodą i stały tak w lodówce z dobę lub więcej. trudno było nawet rozetrzeć to wszystko.
Potem wzięłam tyle cukru co wody w karobie i rozpuściłamna gorąco w garnku , dodałam wodę z melasą i pogotowałam kilkanaście minutmieszając.
Zostawiłam całość na noc bez przykrycia, bo wtedy odparowuje woda.

Na drugi dzień podgrzałam masę ponownie i pogotowałam jak konfiturę przez kilka-kilkanaście minut cały czas mieszając drewnianą łyżką po to, by masa nie przywarła do dna garnka. I ten proces powtórzyć do momentu jeśli stwierdzisz, że gęstość jest odpowiednia. Trzeba uważać, żeby masa nie zrobiła się jak na karmelki. Zapewne z tej masy też wyszłyby dobre cukierki przy dłuższym podgrzewaniu.

Gdyby do gęstej melasy dodać masło powstanie nugat do smarowania po ostudzeniu.

Melasa wyszła fantastycznie. Można trzymać w buteleczce lub słoiczku jako słodki sos lub syrop do różnych dań z mleka lub jako dodatek do potraw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

wpadnij na komentarz:

Powered By Blogger