niedziela, 14 maja 2017

pastylki domowe - iryski


                                        CUKIERKI  BEZ CUKRU
Cukierki zrobione z resztek co miałam pod ręką. Nie podaję składników, bo nie spodziewałam się, że wyjdą tak dobre. Poza tym w miseczce uzbierało się kilka łakoci i nie wiedziałam co z nimi robić.
Składniki:
siemię lniane mielone
resztki płatków jaglanych
resztki orzeszków posiekanych drobno
miód
masło
może być olejek zapachowy

Nie wrzucaj kakao w tym przypadku .


Na patelni rozgrzej miód i masło, wrzuć składniki te czy inne. Przesmaż. Jak masa się ostudzi na lekko ciepłą to formuj pastylki, dropsy lub kulki. Otocz jedne w migdałach , drugie w sezamie lub innych składnikach orzeszkowych.



Przechowuj w lodówce. Nie wiem jaki mają okres przydatności ale nie mają dziwnych składników i przez tydzień cieszyły podniebienie. Smakiem przypominają kruche iryski.

 Od kiedy zaczęłam alergicznie reagować na słodycze zaczęłam sama robić słodkości. Dla mnie są smaczne i bezpieczniejsze od tych z dziwnymi E-cośtam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

wpadnij na komentarz:

Powered By Blogger