niedziela, 8 kwietnia 2018

Charoset babeczki tort i tarta - bezglutenowe desery

Kiedy po święcie Pesach zostanie porcja charosetu , możesz go wykorzystać dla przedłużenia pamięci smaku tego specjału i uhonorować go miejscem w torcie lub babeczkach. 

Składniki na mały biszkopt i 12 babeczek:
=/ 6 jaj
=/ 1,5 szklanki wiórków kokosowych zmieszanych z mąką ziemniaczaną w =/ proporcji około 1:1 i nie musi być to dokładnie wyliczone
 =/ płaska łyżeczka proszku do pieczenia - można nie podawać jeśli jest świąteczna odmiana
=/ olej rzepakowy 1/3 szklanki
=/ sok z pół cytryny
=/ cukier trzcinowy 1,5 szklanki
=/ 1/2 utartej gałki muszkatołowej

na masę
porcja charosetu , 
masło z miodem lub samo masło 
i dowolna masa do dekoracji - tutaj masa krówkowa posypana ziarenkami granatu - 
na obłożenie masy mogą być inne owoce.


WYKONANIE :
tak jak każdy wypróbowany przez ciebie biszkopt. 
Mój sposób: ubijam robotem białka na sztywno, dodaję cukier trzcinowy i nadal mieszam robotem, dodaję żółtka, potem po zmieszaniu dodałam olej, sok z cytryny i na koniec mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia, sól i gałka.


 Wylej ciasto do blaszki z babeczkami i małej tortownicy


Babeczki pieką się ok. 20 minut




Biszkopt w tortownicy piecze się ok.40-55 minut - sprawdzaj patyczkiem po 30 minucie pieczenia. Czas pieczenia zależy od ilości mąki w stosunku do wiórków kokosowych w biszkopcie. Im więcej mąki ziemniaczanej a mniej wiórków , wtedy czas pieczenia jest krótszy np.30-35 minut.
 Jeśli widzisz , że ciasto piecze się powyżej 40 minut i jest surowe w środku a przypieka się z wierzchu zbyt mocno, wtedy połóż na wierzch ciasta w piekarniku papier do pieczenia i ochroni ciasto przed przypaleniem .


Pieczesz w 180 st.C, nie wyższa. wstaw biszkopt już do lekko nagrzanego piekarnika ok.100 st.C i kiedy zamkniesz piekarnik od razu dokręć do 180 st.C;



Po ostudzeniu ciasta kroisz biszkopt na 2 lub 3 razy. Przekładasz masą.



 Nasącz dolną warstwę krążka sokiem z pół cytryny. Ciasto nie będzie kwaśne. Posmaruj krążek najpierw zwyczajnym miękkim masłem a potem charosetem, charoset lekko i cieniutko posmaruj ponownie masłem i nałóż kolejny krążek biszkoptu, wystarczy go lekko nawilżyć nawet wodą i posmarować znowu zwyczajnym masłem lub masłem utartym z miodem do wybranego stopnia  słodkości.
Bardzo smaczny jest zestaw: masło i miód gryczany. Daje wtedy posmak karmelu. Na 150 g masła wystarczy płaska łyżka miodu lub mniej.
Całość okładasz dowolną masą i przybierasz owocami.
U mnie obłożyłam masą krówkową  i granatem.


ten biszkopt bardzo dobrze koresponduje ze zwyczajnym masłem.

A babeczki ?
wystarczy włożyć troszkę charosetu i pokryć kremem, obsypać granatem 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

wpadnij na komentarz:

Powered By Blogger